Berrikuntza Teknologikoaren Gestio Integralerako garapen eredu propioa.
Inspekzio teknika eta estrategia berriak tren seguruagoak izateko
AxIS, Retos de Colaboración 2016 proiektu bat da, bertan IK4-IDEKO zentro teknologikoak CAF eta Danobat empresekin eta Itainnova,beste zentru teknologiko batekin dihardu lanean trenbideetako ibilgailuen bizitza-baliagarria luzatuz tren seguruago batzuk lortzeko. Honetarako fidagarritasun handiko teknologia aurreratuak erabiltzen dira.
34 hilabeteko bizia izango du eta 1,5 euro miloiko aurrekontua. AxIS proiektua Retos de Colaboración 2016 deialdiaren parte da, Espainiako Gobernuak, Ekonomia eta Lehiakortasun Ministerioaren bitartez, eta Europako Batasunak, Feder-en bidez, batera finantzatutakoa.
AXIS proiektuaren helburua da trenbideetako ibilgailuen bizitza-baliagarria maximizatzea, trenen osagarri kritikoen diseinuan kontzeptu berriak txertatuz. Ardatza aztergai hartuta, osagarri garrantzitsua inondik inora segurtasun eta fidagarritasunaz ari bagara, proiektuak martxan jarri du multi-eskala metodologia bat harremanetan jartzen dituena ardatzaren portaera mekanikoa eta ikuskapen teknika eta estrategia berriak. Horrek ahalbidetuko du egiturazko diseinu hobetuak eskuratzea. Proiektuak anbizio handiko erronka bat dauka: ibilgailuen efizientzia, segurtasuna eta iraunkortasuna hobetzea ardatzaren bizitza-baliagarriari loturiko kalteen monitorizazio eta aurreikuspenari esker, eta gainera fabrikazio prozesuari zein bizitza-baliagarri osoari dagozkion kostu ekonomikoak murriztea.
Partzuergoak bi bide nagusitan egingo du lana. Alde batetik, ardatzak lanean ari diren bitartean jasotako kaltea, zeinetan aztertuko den arrakalen hedapen-abiadura esfortzu desberdinen mendean. Bestalde, ikuskapen ez-suntsitzaileko sistema berriak garatuko dira, zehazki ultrasoinu bidezko ikuskapen sistema bat akats bolumetrikoak antzemateko eta korronte induzituen beste sistema bat gainazaleko akatsak lokalizatzeko. Laneko bi bideen arteko loturak ahalbidetuko du trenbideen ardatz hobetuak diseinatzea. Horietan posible izango da jarraipena egitea beren bizitzan zehar. Proiektuan emango diren garapenei esker, posible izango da ardatzaren portaera monitorizatzea eta akatsak gertatzeko probabilitatea aurreikustea, istripu-arriskua nabarmen murriztuz.
WHEELWATCHER
IKUSI +Gurpilak neurtzeko sistema aurreratua tren-sektorearen errentagarritasun handiagoa lortzeko